Första delen av semestern slut – nu tre veckors heltidsjobb…

I år var jag tvungen att dela upp min semester, första delen två veckor från midsommar, sen jobb i tre veckor och så tre veckors ledighet.
Igår var första jobbdagen sen midsommar, heltid. Har bävat för att jobba heltid, men tänkte tidigare att tre veckor borde jag ju klara. När det var dags var jag inte lika säker. För sen jag började äta Letrozolen blir jag lättare trött när jag måste sitta fokuserad länge. Men jag vågar ju inte låta bli dem. Har knaplat de eländiga små halvorna – ja, jag delar dem än. Tänker fortfarande att för en 47-48 kilosmänniska borde det väl räcka. Hoppas det.
Jag hade nog rätt i att vara orolig för de två timmar längre arbetsdagarna än vad jag är van vid. Efter första arbetsdagen somnade jag ovaggad framför Du är vad du äter redan klockan åtta! Det är inte likt mig.
Men jag ska kämpa på de här tre veckorna, dels är det bra för semesterkassan och så vill jag ställa upp för mina kollegor. De behöver ju vara lediga de också. 🙂

Solen sken igår – första jobbdagen – men jag tycker ändå att jag lyckades ta vara på dagen så gott det gick. Äter rawfood igen så min medhavda lunch behöver inte värmas. Packade ryggsäcken och cyklade till stranden. Det tar bara fem minuter från kontoret till vattnet. Där smaskade jag i mig maten, solade en stund, lyssnade på ljudbok, passade på att ta ett dopp. Det var oväntat skönt, gick till och med att simma en bit!
cbadbbadabad
Sämre kan man ha det en lunchrast. 🙂

Ja, jag äter rawfood igen. Började ju med att äta endast det i tio dagar. Dag nio och tio av dessa dagar fick kroppen sån energi. Har inte känt sån energi sen jag var barn! Dock är det rätt tufft att laga mat till sig själv och samtidigt se till att resten av familjen får sin mat också. Visst, Daniel lagar mat ibland, men eftersom jag oftast är hemma först är det ju naturligt att jag fixar käket. 🙂
Så jag har kört på ett mål rawfood till lunch och så ätit samma som resten av familjen på kvällen. Morgonmålet har blivit vattenmelon, smoothie och grapefrukt. Men jag har känt att energinivån i kroppen har gått ner igen. Så de kommande fem till tio dagarna är planen att äta uteslutande rawfood. Ställde mig i köket i söndags med min matberedare och mixer. Så nu har jag massor av färdiga måltider i kylen! Perfekt.
Ska dela med mig av recepten senare i veckan. För det är verkligen gott och mättande och så läkande för kroppen. 🙂
Men – att äta ett lagat mål mat och ett rawfoodmål per dag är nog det som kommer att fungera i längden. Rent praktiskt och så är det nog inte helt fel för kroppen att få i sig varm mat ibland. Tror jag.

En av mina kollegor hade gjort cheesecake som han bjöd på vid eftermiddagsfikat. Det har blivit tradition att han gör det en gång under semestertiden. Tidigare år har jag alltid varit ledig när han tagit med sig sin omtalade dessert. Hade det varit för några år sen, så hade jag gladeligen smaskat i mig en stooor bit. För jag hade inställningen att hade jag tränat och sprungit så kunde jag äta så mycket kakor, efterrätter och glass man ville. För jag gick ju inte upp i vikt. Tänkte inte på att det man åt kunde vara dåligt för hälsan. Att det kan påverka kroppen.
Dock åt jag ingen cheesecake igår. Och det är så skönt, ingen tjatar på mig längre att jag ska ta en bit. För alla vet att jag äter som jag vill. Att jag inte äter för att göra någon annan glad, eller för att någon annan tycker att man måste äta som alla andra. Och vet ni vad? Jag blev inte ens sugen på chessecaken. När jag fick höra att det var 3,5 dl socker i den gissar jag att jag storknat av en tugga. Jag som inte ätit något sötare än kladdkaka med fem dadlar i på över 1,5 år. Kakmonstret Caroline är inte sugen på söta kakor längre. Nu duger det gott med en paj sötad med bär. 🙂

Nuförtiden är vanlig mat för mig, helt oprocessad mat lagad från grunden. Det är vanligt för mig att alltid läsa innehållsförteckning på det som jag handlar i affären. Jag läser även innehållsförteckningen på tandkräm, smink, bodylotion, tvål……..

I eftermiddag är det dags för långa intervaller, 4 minuters långsam jogging, 4 minuter snabbare löpning gånger sju, så det blir ett hyfsat långt tufft pass. Ingen gå- eller ståvila. 🙂
Vet inte om jag ska ta med mig min gulliga följeslagare. När jag körde långa intervaller förra veckan: 2 minuters snabb löpning, 4 minuters lugn jogg gånger åtta. Ingen gå och ståvila då heller. Då var hon med. Var tvungen peppa henne ordentligt under de 2 snabba minutrarna. Hon är som en ardenner, hittar sitt tempo och vill gärna hålla sig till det. Perfekt på långa distanspass som vi alltid kör på helgerna, när man har en mer jämn hastighet.
Min lilla jycke håller tillbaka mig på intervallpassen, men å andra sidan kanske det inte gör så mycket. De korta intervallerna kommer ju på torsdagar och då brukar hon inte vara med. Då är det mina egna ben och mitt eget flås som bestämmer hur fort det går. 🙂
ayoyo
Visst är hon fin?! ❤

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s